سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کرم ضدلک تخصصی گیاهی و دست ساز ایران کازمد | کرم سفید کننده گیاه

کرم ضدلک تخصصی ایران کازمد | کرم روشن کننده گیاهی تخصصی

عکس کرم ضدلک تخصصی ارگانیک | کرم ضدلک و سفید کننده پوست ایران کازمد

کرم ضدلک و روشن کننده ویژه ارگانیک و دستساز ایران کازمد | کرم سفید کننده گیاهی تخصصی

در تهیه این کرم سعی شده که از مجموعه ای از مواد روشن کننده طبیعی استفاده شود تا اثر روشن کنندگی در کوتاهترین زمان بدون هیچ گونه عوارض ظاهر شود.

در این کرم هم از موادی که باعث مهار تیروزیناز می شوند و هم از موادی که باعث کاهش تولید تیروزیناز می گردند استفاده شده است. بنابراین پروسه ملانین سازی به طور موثری کند شده و رنگ پوست روشن تر می گردد.

این فراورده حاوی ویتامین های E، A و الفا هیدروکسی اسیدها است که باعث نوسازی پوست شده و این عمل طوری انجام می گردد تا پوست صورت نامناسب و لکه دار نباشد و سرعت بازسازی پوست افزایش یابد.

وجود مواد مغذی مثل اسیدهای چرب امگا 3 و 6 و ویتامینها و پروتئینهای هیدرولیز شده کرم ضدلک و روشن کننده تخصصی ایرانکازمد باعث می شوند تا تمام مواد لازم جهت ساخت و ساز سلولها در اختیار پوست قرار گیرد.

علاوه بر این وجود ویتامین E, C و اسیدهای چرب امگا 3 و 6 مقاومت پوست را در برابر رادیکالهای آزاد افزایش می دهد و پیری پوست را به تاخیر می اندازد.

 

خواص و فواید کرم ضدلک تخصصی ارگانیک و دست ساز ایران کازمد | کرم ضدلک گیاهی

اگر بخواهیم به صورت خلاصه و تیتروار فواید کرم ضدلک تخصصی ایرانکازمد را مورد بررسی قرار دهیم، میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

نکات مهم و حائز اهمیت راجع به کرم ضدلک تخصصی ایرانکازمد که باید قبل از خرید به آنها توجه نمود

  • کرم ضدلک تخصصی ایران کازمد طبع متعادل دارد. لذا در دوره مصرف نیاز به مصرف مواد غذایی خنک یا گرم یا تغییر رژیم نیست.
  • این محصول بالای 90% گیاهی بوده و حاوی روغن‌های ضدلک و ویتامین های A, E و C میباشد.
  • به دلیل عدم وجود مواد شیمایی نگهدارنده در کرم ضدلک تخصصی ایرانکازمد میبایست این محصول در دمای خنک و فضای خشک ( مانند طبقات پایین یخچال ) نگهداری شود.
  • اکیدا تصویه میشود کرم ضدلک تخصصی ایران کازمد را روی پوست کاملا تمیز مصرف نمایید. به این معنی که قبل از مصرف این کرم از صابون گیاهی متناسب با پوست خود استفاده نمایید.
  • اگر همزمان با کرم ضدلک تخصصی ایران کازمد، یکی از انواع اسکراب‌ها را نیز تهیه نموده‌اید، حتما کرم را بعد از مصرف اسکراب استفاده نمایید.
  • در صورتی ماسک ترمیمی تهیه نموده اید، پیشنهاد میکنیم کرم ضدلک ایرانکازمد را شب ها قبل از خواب و پس از شستشو با صابون مناسب پوستتان استفاده نمایید.
  • اگر فقط یک صابون و کرم ضدلک تخصصی تهیه نموده اید میتوانید تا روزی 2 مرتبه ( هر 12 ساعت ) از آن استفاده نمایید. به عنوان مثال به این صورت که:
    • صبح حدود ساعت 10 و 11 پوست را با صابون گیاهی شستشو داده، سپس کرم ضدلک تخصصی تان را بزنید.
    • مجددا شب حدود ساعت 10 و 11 ( یعنی 12 ساعت بعد ) قبل از خواب ابتدا پوست را با صابون گیاهی بشویید، سپس کرم ضدلک تخصصی ایران کازمد را بزنید و بخوابید.
  • سعی کنید در طول دوره مصرف کرم ضدلک تخصصی تا حد امکان از نور مستقیم آفتاب دور باشید. و زمان های طولانی را در زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • توصیه میکنیم در زمان مصرف کرم ضدلک ایران کازمد روزی 6 الی 8 لیوان آب بنوشید.

 

کمی بیشتر راجع به لک صورت و مکانیزم و عملکردکرم‌های ضدلکبدانیم

لکه های تیره روی پوست چطور به‌وجود می‌آیند؟

دکتر ملیسا دُفت، جراح پلاستیک می‌گوید: لکه‌های تیره یا هایپرپیگمنتیشن (بیش‌رنگ‌ریز)، به‌دلیل تولید بیش‌ازاندازه‌? ملانین از ملانوسیت‌ها یا سیاه‌یاخته‌ها در پوست به وجود می‌آیند. تولید این ملانینِ اضافه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

دکتر دُفت در ادامه توضیح می‌دهد: «هورمون‌های استروژن و پروژسترون می‌توانند میزان ملانین را افزایش دهند. به همین دلیل، این لکه‌ها در خانم‌های باردار در دوران بارداری به وجود می‌آیند و بعد از زایمان بی‌رنگ می‌شوند.

آفتاب هم میزان ملانین را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، بعد از تابستان تعداد این لکه‌ها بیشتر می‌شود. ملانوسیت‌ها با افزایش سن بزرگ‌تر می‌شوند. به همین دلیل، این لکه‌ها در افراد مسن بیشتر دیده می‌شوند.

عوامل دیگری مانند التهاب پوستی نیز در تشکیل لکه های تیره روی پوست مؤثر هستند. التهابات پوستی معمولا براثر جوش، اپیلاسیون یا خارش شدید پدیدار می‌شوند.

عموما مقصر اصلی ظاهر شدن لک‌های ریز و درشت روی پوست صورت و گردن قرار گرفتن در‌معرض آفتاب، تغییرات هورمونی و افزایش سن است.

دو عامل مهمی که با تحریک تولید ملانین، باعث تجمع رنگدانه‌ها در یک نقطه از پوست شده و درنهایت به جا خوش کردن لکه‌ها روی صورت منجر می‌شود.

اما برای خلاص شدن از شر این لکه‌های قهوه‌ای و مزاحم باید ‌ابتدا انتشار آنها را مهار کنید و سپس با محصولاتی تخصصی به بازسازی پوست و تجزیه و محو کردن لک‌ها از روی صورت کمک کنید.

لک های تیره و عموما قهوه ای رنگی که بر اثر تجمع غیریکنواخت رنگدانه های ملانین روی پوست ظاهر می شوند نوعی عوارض پوستی اند که بیشتر با اصطلاح پیگمانتاسیون ش نیده و شناخته می شود.

غییراتی که به صورت لک های پیری، کک و مک، سایه و روشن شدن قسمت هایی از پوست دست، صورت و حتی بدن دیده می شوند و برای برطرف شدن به درمان نیاز دارد.

بیشتر متخصصان پوست معتقدند که شایع ترین علت بروز این لک ها پس از فاکتور ژنتیک، بیش از حد قرار گرفتن در معرض نور آفتاب است. اشعه هایی که روی پوست تاثیر مستقیمی دارند و سلامت و زیبایی آن را به خطر می اندازند.

اگر رد و نشانه ای از این لکها روی پوست خود می بینید و برای درمان آنها به دنبال راهی مطمئن و موثرید، همراه دکتر مجید میرزاخانی، متخصص پوست باشید

پیگمانتاسیون، ضایعات پررنگ سطح پوست

 رنگ پوست، چشم و موهای همه ما به لطف وجود رنگدانه های موجود در بدن که ملانین نام دارد تعیین می شود برای مثال افرادی با پوست روشن تر معمولا میزان ملانین کمتری در سلول های پوست خود دارند و میزان ملانین پوست های تیره به مراتب بیشتر است.

اما برهم خوردن تعادل و اختلال های محیطی و ژنتیکی به مرور در رنگ و ساختار پوست مو ناسازگاری ایجاد می کند که ظاهر شدن لک ها نتیجه آن است.

زمانی که پوست در اثر عدم مراقبت یا آسیب دیدگی شروع به تولید ملانین اضافی یا جلوگیری از تولید رنگدانه های مورد نیاز پوست کند، این اختلال به مشکلی جدی برای پوست تبدیل می شود.

بخش هایی از پوست تیره و قسمت هایی روشن است در نتیجه اولین علائم بیگمانتاسیون ظاهر و می شود و ظاهر یکنواخت و سالم پوست را ناهموار و پر از لک می کند.

بنابراین عارضه پیگمانتاسیون با افزایش تراکم و تعداد رنگدانه که به صورت ضایعات تیر رنگ در سطح پوست بخش وپراکنده می شود، شناخته می شود و تحت درمان قرار می گیرد

لک‌های پوستی از کجا شروع میشوند؟

شایع ترین دلایلی که لکها را به یک عارضه  پوستی تبدیل می کند تخریب پوست با خورشید و بیش از حد قرار گرفتن در معرض انور آفتاب، عامل مهم ژنتیک، همچنین تغییرات هورمونی و لک شدن در اثر التهاب یا مشکلات پزشکی و آسیب رسیدگی به پوست مانند سوختگی یا زخم است اما تغییر یکباره رنگ پوست و لک های پیری که با افزایش سن بیشتر می شوند هم از شناخته شده ترین عوامل ایجاد این لک هاست.

از طرفی لک های دوره ای به نام ملاسما هم که درصد بالایی از آن روی پوست خانم ها به ویژه در دوران بارداری با افزایش هورمون استروژن اتفاق می افتد.

پیگمانتاسیون که بیشترین بروز را در ناحیه پیشانی، بینی و اطراف آن و گونه ها دارد تحت تاثیر همه  عوامل ذکر شده گاه به یکباره یا به مرور زمان روی صورت و دیگر قسمت های پوست بدن ظاهر می شوند.

اما ضایعات لک مانند پوست دودسته بندی مهم و کلی دارند اول نوع اپیدرمال  و دوم نوع درمال. به این ترتیب برای تعیین  نوع درمان و موثر بودن آن، تشخیص درمال یا اپیدرمال بودن لک ها بسیار مهم است.

 

انواع لک‌ها کدامند؟

لک‌های اپیدرمال: در واقع این نوع لکها، ضایعات سطحی هستند که تیره رنگ بوده و درمان آنها نیز راحتتر است و به خوبی به  لایه بردارها و کرم های ضدلک و روشن کننده‌ها موضعی جواب مثبت می دهد.

لکهای سطحی اپیدرمال با بررسی های پزشکی و تجویز محصولات موثر از ترکیب ویتامین C و آزالئیک اسید به مرور زمان از روی پوست محو می شود.

 لک‌های در مال: در این نوع لک‌ها، ضایعات به خاطر آسیب دیدگی بیشتر به لایه درم و عمیق پوست نفوذ پیدا می کند و به همین خاطر درمان آنها دشوارتر و امکان برگشت آن بسیار بالاست.

لذا بنا به تشخیص پزشک لیزر درمانی آغاز ا می شود و حدود 50 تا 60 درصد آنها از بین خواهد رفت.

 

دلایل به وجود آمدن لک صورت

  • عفونت ها: انواع خاصی از عفونت های پوستی می توانند باعث ایجاد لک هایی بر سطح پوست صورت شوند. یکی از این عفونت ها فولیکولیت ملاسازیا یا همان عفونت در فولیکول های مو می باشد.
  • زخم ها: هنگام پاره شدن لایه ی درم پوست زخم ایجاد می شود. درم لایه ای ضخیم از پوست است که حاوی مویرگ ها ی خونی , غدد عرق, فولیکول ها و انتهای اعصاب می باشد. گاهی لک های صورت به دلیل ایجاد زخم و به جا ماندن جای آن ایجاد می شوند.
  • ملاسما: این عارضه پوستی در هنگام بارداری با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا تغییرات هورمونی رخ داده و باعث ایجاد لک هایی تیره بر سطح پوست می شود.
  • آکنه: هر لک احتمالا خاطره ای از یک جوش فراموش نشدنی است! آکنه ها انواع مختلفی دارند امّا فرآیند ایجادشان به این شکل است که روغن(سبوم) غده های پوستی یا باکتری ها باعث مسدود شدن فولیکول های مو شده و آن ها را ایجاد می کنند. جالب است بدانید تحقیقاتی صورت گرفته که نشان می دهد استرس باعث افزایش تولید سبوم آکنه می گردد.
  • رژیم غذایی:هرچه می خورید مستقیما بر پوست شما اثر می گذارد. ممکن است دلیل ایجاد لک های صورتتان حساسیّت به یک ماده غذایی باشد.
  • ژنتیک:از دیگر عوامل ایجاد لک های پوستی ژنتیک است.

 

روغن‌های ضدلک گیاهی

روغنکرچک ضدلکطبیعی

به عنوان یکی از بهترین روغن‌های گیاهی ضدلک میتوان از روغن کرچک یاد کرد. روغن کرچک علاوه بر آنکه یک روغن مرطوب کننده است دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هم می باشد.

همین امر باعث می شود در حین مبارزه با اکسیداتیو پوست به وسیله رادیکال های آزاد, توجه ویژه ای هم به از بین بردن جای جوش و لک های صورت نشان دهد.

حال روش استفاده از روغن کرچک برای رفع لک پوست به چه شکل است؟

چند قطره از آن را روی انگشت خود ریخته و ناحیه ی لکّه دار را به آرامی ماساژ دهید. این کار را روزی 2 بار و تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهید.

اگر با غلظت بالای روغن کرچک راحت نیستید می توانید مقداری روغن نارگیل به آن اضافه کنید تا علاوه بر بهرمندی از خواص روغن نارگیل, ترکیبی رقیق تر داشته باشید.

برای دریافت نتیجه بهتر سعی کنید گونه بکر روغن کرچک را خریداری نمایید.به یاد داشته باشید که مفید ترین نوع آن برای سلامت پوست و مو , رنگی متمایل به قهوه ای دارد.

روغن گل سرخ برای رفع لکه‌های پوستی

نام ِ آشنا تر این روغن , روغن گلاب است. روغن گلاب هم یکی دیگر از بهترین روغن های گیاهی برای از بین بردن لک صورت بوده و علاوه بر آن رایحه دلپذیری هم دارد. به گونه ای که برخی افراد از نوع مرغوب آن به عنوان عطر استفاده می کنند.

امّا چگونه این روغن به از بین بردن جای جوش و لک ها کمک می کند؟ از آن جا که روغن گلاب حاوی مقادیری از ویتامین A  , ویتامین E  و اسیدهای چرب است می تواند مشکلاتی نظیر جای جوش , لک , زخم ها و حتی ناهماهنگی های رنگ پوست را درمان کند.

روش استفاده از آن هم به این شکل است که ابتدا مقداری روغن گلاب را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل مخلوط کرده و به وسیله این ترکیب قسمت های دارای لک را ماساژ دهید تا روغن توسط پوست تان جذب شود.

بهتر است این کار را شب , پیش از خوابیدن انجام داده و بگذارید روغن تا صبح روی پوست تان بماند. این کار را هر روز تا جایی که به نتیجه مطلوبتان برسید تکرار کنید.

شاید ندانید اما روغن درخت چای ضدلک بسیار خوبی است

روغن بعدی که قصد معرفی کردن آن را داریم روغن درخت چای است. احتمالا چیزهای زیادی در رابطه با موثر بودن این روغن برای درمان آکنه صورت شنیده اید. این روغن به دلیل خواص ضدعفونی کننده ی خود علاوه بر آکنه  تاثیر زیادی هم در درمان زخم ها دارد.

همچنین برای از بین بردن لک های صورت هم می توانید روی آن حساب کنید. روش استفاده از این روغن به این شکل است که باید ابتدا چند قطره از آن را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کرده و  به مدّت چند دقیقه روی ناحیه دارای لک و آکنه ماساژ دهید.

بهتر است  بگذارید روغن تا صبح روی پوستتان بماند.این کار را هر شب تا آن جا که به نتیجه دل خواه تان برسید ادامه دهید. توجّه کنید از آن جا که برخی افراد به این روغن حساسیّت نشان داده اند انجام تست حساسیّت-که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم- پیش از استفاده از این روغن از اهمّیّیت بالایی برخوردار است.

روغن بادام شیرین دارای خاصیت ضدلکی زیاد است

یکی دیگر از بهترین روغن های گیاهی برای از بین بردن لک صورت روغن بادام است. از آن جا که این روغن حاوی مقادیری از اسیدهای چرب و مواد سفید کننده  پوست است توانایی زیادی در از بین بردن لک های صورت دارد.

همچنین از آن جا که این روغن قابلیّت آبرسانی پوست را هم داراست می تواند به خوبی پوست شما را هیدراته کند. روش استفاده از این روغن به این شکل است که ابتدا باید صورت خود را شسته و به خوبی خشک کنید.

حال چند قطره روغن بادام را بر نوک انگشتان خود را ریخته و به کمک آن قسمت های دارای لک و جای جوش را ماساژ دهید. از این روغن هم بهتر است شب ها پیش از رفتن به تخت خواب استفاده کرده و اجازه دهید تا صبح بماند.

صبح روز بعد صورتتان را با آب ولرم بشویید. این کار را تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهید.

خواص ضدلک ویژه روغن نارگیل

روغن نارگیل علاوه بر آن که یکی از بهترین روغن های گیاهی برای از بین بردن لک صورت است کاربردهای زیاد دیگری هم در زمینه زیبایی و سلامت مو دارد که می توانید آن هارا در مقاله بهترین روغن گیاهی تقویت کننده موی سر را می شناسید؟ مطالعه نمایید.

امّا این روغن چگونه به رفع لکّه های صورت کمک می کند؟

ترکیبات فنلی موجود در روغن با کاهش عوارض اکسیداسیون و مقابله با رادیکال های آزاد تنها چند هفته زمان نیاز دارند تا شما را از دست لک های صورتتان راحت کنند.

روش استفاده از این روغن هم مشابه روغن های قبلی است.  آغشته کردن انگشتان به روغن و ماساژ ناحیه دارای لک با آن. این کار را 2 بار در روز انجام داده و تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهید.

روغن نعناع یک ضدلک سالم 

آخرین مورد از بهترین روغن های گیاهی برای از بین بردن لک صورت که قصد معرفی کردن آن را در این مقاله داریم روغن نعناع می باشد. این روغن با خواص ضدعفونی کننده و ضد التهابی خود می تواند انواع التهابات پوستی نظیر بثورات , اگزما و آکنه را درمان کند.

همچنین در محو کردن لک های صورت نیز موثر بوده و آن ها را تا حد زیادی کمرنگ می کند. روش استفاده از این روغن هم به این گونه است که ابتدا باید آن را با یک روغن حامل نظیر روغن نارگیل مخلوط کرده و شب,  پیش از رفتن به تخت خواب قسمت های آسیب دیده را با آن ماساژ دهید.

حال بگذارید روغن تا صبح روی پوست بماند و فردا صبح صورت تان را با آب ولرم بشویید.

کرم ضدلک تخصصی ایران کامزد | کرم ضدلک کاملا گیاهی و دست ساز 

کرم ضدلک و روشن کننده ویژه ارگانیک و دستساز ایران کازمد | کرم سفید کننده گیاهی تخصصی